Dynamic program
#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
struct my{
int a;
struct my *next;
};
void print(struct my *ptr)
{
// if(ptr==NULL)
// {
// printf("NULL\n");
// return ;
//
// }
// printf("%d\n",ptr->a);
// print(a->next);
// while(ptr!=NULL)
// {
// printf("%d\n",ptr->a);
// ptr=ptr->next;
//
// }
while(1)
{
if(ptr==NULL){
printf("NULL\n");
break;
}
printf("%d\n",ptr->a);
ptr=ptr->next;
}
}
int main()
{
struct my a,b,c,d,e;
a.a =5;
// a.next=NULL;
a.next=&b;
b.a=6;
b.next=NULL;
print (&a);
//print (a.next);
return 0;
}
#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
struct my{
int a;
struct my *next;
};
void print(struct my *ptr)
{
// if(ptr==NULL)
// {
// printf("NULL\n");
// return ;
//
// }
// printf("%d\n",ptr->a);
// print(a->next);
// while(ptr!=NULL)
// {
// printf("%d\n",ptr->a);
// ptr=ptr->next;
//
// }
while(1)
{
if(ptr==NULL){
printf("NULL\n");
break;
}
printf("%d\n",ptr->a);
ptr=ptr->next;
}
}
int main()
{
struct my *obj_start,*obj_end,*obj;
int n=5;
obj_start=NULL;
obj_end=NULL;
obj=NULL;
while(n--)
{
if(obj_start==obj_end && obj_start==NULL)
{
obj=(struct my *)malloc(sizeof(struct my));
int x;
scanf("%d",&x);
obj->a=x;
obj->next=NULL;
obj_start = obj_end=obj;
}
else
{
obj=(struct my *)malloc(sizeof(struct my));
int x;
scanf("%d",&x);
obj->a=x;
obj->next=NULL;
obj_end->next=obj;
obj_end=obj;
}
}
//obj->next=NULL;
print (obj_start);
//print (a.next);
return 0;
}
No comments:
Post a Comment